05-01-2010

Brief aan Arie

Lieve Arie,

Als iemand mij kan bekeren, dan ben jij het wel. Het afgelopen jaar heb ik alle perikelen rondom jou gevolgd in de media. Je hebt me verbaasd, verrukt en verblijd. Je lijkt me een intelligente jongen. Daarom vond ik het verbazend dat de getatoeëerde voormalig omroeper van Yorin blijkt te geloven. Dat komt natuurlijk omdat je de zoon bent van dominee Boomsma. Maar lieve god, wat heeft die dominee een mooie man aan deze wereld geschonken! De vreemde combinatie van een gelovige in het lichaam van een Griekse God maakte dat ik al zappend bleef hangen bij de EO als ik jou zag.

Ik keek toe hoe je losgeslagen tieners ervan probeerde te overtuigen dat seks geen tijdverdrijf is maar bedoeld als intiem moment tussen twee geliefden. En ik dacht: 40 dagen zonder seks? Eitje! Als een man er na die 40 dagen uit gaat zien zoals jij halen we de schade in de dagen daarna wel dubbel en dwars in.

Groot was mijn verbazing dan ook dat de EO niet besefte dat ze goud in handen hadden. Die blootreportage in de speciale homo-editie van de Linda was een streling voor het oog. Jouw torso hoort niet in een trui. God schiep jouw lichaam om het aan ons te tonen in al zijn naakte eerbaarheid. Helaas konden de evangelisten jouw adamskostuum niet waarderen. En ik had medelijden met je. Heb je net de status van Jezus Junior bereikt, word je door de gelovige hoge heren drie maanden geschorst. Maar, God zag dat het goed was Arie. De verlossing was nabij. De Viva startte een tegenoffensief met ‘Free Arie”. Want jij bent echt te leuk voor de bekrompen ‘ggg-ristelijke’ gedachten van de EO. En gelukkig begreep je zelf ook dat de liefde over was. Toen ze de stekker al in de beginfase uit jouw nieuwe programma ‘Loopt een man over het water’ trokken was het genoeg. Ik had graag gezien welke grappen jij en Guido Weijers over God zouden maken. Maar het mocht niet zo zijn. Gelukkig sloten de Katholieken van de KRO je in de armen en hebben ze de wereld behoed voor het verloren gaan van een heilige zondaar. Halleluja!

Dus ik zeg vooruit met de geit Arie: Lees rondneukende tieners de les. Loop over water. Toon je hartstocht en wakker de begeerte aan. Word Jezus Christus Superstar! Ik geloof in je!
Amen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten