24-06-2011

Verliefd?

"Ik meen het hoor. Echt! Verliefd worden is zo stom! Ja, ik hoor je denken, dat meent ze niet. Maar ik meen het wel. Wat zeg je? Verliefd zijn is heerlijk? Hahaha! Ja, dat lijkt zo als je nog met je kont op die roze wolk zit. Tot je d’r vanaf dondert. Dan blijkt ineens dat je helemaal geen vleugels hebt hè? Meid, ik word liever gewoon dronken hoor. De kater is veel korter en verdwijnt gewoon met een paracetamolletje. Geloof me maar. Zo’n tijdelijke verstandsverbijstering laat een ravage achter. Ja, en dan is het weer puinruimen nadat die roze bril van je hoofd is geslagen. Echt meid, het kost me bloed, zweet en te veel tranen om de schade weer een beetje te herstellen en mezelf bij elkaar te rapen. Nee hoor, ik weiger gewoon nog een keer als een kip zonder kop achter zo’n lulletje aan te lopen. Zou jij ook moeten doen.
Zeg nou zelf, het ‘meisjes plagen, kusjes vragen’ van die knulletjes is al behoorlijk schizofreen gedrag toch? En zo begint het dus, de ellende. Daar leren we al dat het normaal is dat mannen aantrekken en afstoten. Later wordt het ‘kijken of ze kijkt en als ze kijkt niet meer kijken’ wat naadloos overgaat in ‘don’t call us, we’ll call you’. Je weet toch dat ik vroeger dágen als een verliefde bakvis bij de telefoon heb gezeten in de hoop dat ‘hij’ zou bellen? Verspilde afschuwelijke uren waren dat. En uiteindelijk ging hij er toch met die bitch van een buurmeisje vandoor. Nee, daar kon ik niks aan doen, dat weet ik ook wel. Maar ik zat wel met mijn gebroken hart weken te janken om die loser. Wees eerlijk, je bent toch een te makkelijke prooi voor die huis-tuin-en-keuken jagers van tegenwoordig als je verliefd bent? Wat heb ik al niet meegemaakt de afgelopen jaren met die klootviolen van vriendjes? Hou nou toch op! Meid, ik zeg je, je ziet de dingen niet meer helder als je verliefd bent. Dan wil je die mooie verhaaltjes gewoon té graag geloven. Eén blik en je zet al je twijfels bij de vuilnis. Eén zoen en je flikkert je gezonde verstand zo in de kliko. En dan zeg jij volg je hart? Tuurlijk. Ik volg mijn hart gewoon regelrecht de afgrond in! Ben ik heel goed in, van die kamikaze-acties!
Nee, er is écht maar één oplossing en dat is er gewoon niet meer aan mee doen. Zodra er ook maar één vlindertje een beetje gaat fladderen, kotst deze vrouw hem gewoon uit. Vinger in de keel en hopla! Gewoon doortrekken, daar voelt ie niks van. Dan gaat het vanzelf weer over. Geloof me nou maar, verliefd worden is écht het stomste dat je kunt doen!”