08-10-2010

Jeugdidool in de vernieling

Op deze manier blijft er natuurlijk weinig van mijn jeugdidool over. Georgeous George, die van dat beste kerstliedje aller tijden. De man met de twee voornamen vond ik heel bijzonder. Ergens in de jaren tachtig kwam ik er achter dat hij een alias gebruikt voor zijn Griekse naam: Georgios Kyriacos Pnayiotou. Toen begreep ik het wel. ‘Michael’ bekt toch nét iets lekkerder. George hing aan de wand boven mijn bureau. Een poster uit de Hitkrant. De andere helft van Wham! (Andrew Ridgeley) had ik er afgeknipt want die was niet knap. George wel, die zou altijd übercool blijven in zijn leren jack!

Het leven van George Michael bevindt zich momenteel op een dieptepunt. Het begon zo goed met Last Christmas. We hadden allemaal met hem te doen toen hij zei dat hij afgelopen Kerst haar (Pepsi, of was het Shirley?) zijn hart gaf en zij het de volgende dag verdomme weggaf! Alsof het niets was! De bitch! Maar nu weten we dat hij eigenlijk niet op haar viel maar op Andrew.

Ik dacht dat hij een hele chique oude man zou worden, mooie liedjes zou blijven schrijven. Maar het verhaal van George gaat nu toch op een Griekse tragedie lijken. (Op)gepakt met zijn broek op zijn knieën door een valse nicht in een openbaar toilet waar Rob de Geus écht niet vrolijk van zou zijn geworden. Taakstraffen, verplicht publiekelijk uit de kast komen om vervolgens de bosjes weer in duiken met een vreemde vrachtwagenchauffeur. Drugs, drugs en nog eens drugs. Om van de drank nog maar te zwijgen. Je kan na je dertigste niet ongestraft drugs, drank en gek blijven doen in Club Tropicana. Waar de drankjes gratis zijn. Dat gaan we aan je zien. Dat gaan we toch aan je merken. Daar komen ongelukken van. Zo stoned als een garnaal draaide George ‘a different corner’ in. Hij reed ‘wham bam’ met zijn Range Rover zo die winkel in!

En toen verdween hij achter de tralies. Zijn medegevangenen vonden het wel humor. Het a capella koor zong ‘Freedom’ toen de celdeur achter hem dicht viel. Toen ze ‘I want your sex' inzetten, stortte George een beetje in. Misschien is deze tragedie wel goed voor hem, schrijft hij achter de tralies weer eens een nieuw kerstliedje. Ik blijf hopen dat het ooit nog wat wordt met George. You’ve got to have Faith!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten