06-05-2010

Aan de man


" (Eigen)aardige meid met emotionele rugzak, lachrimpels en legio schoonheidsfoutjes, in bezit van roze bril en veel blinde vlekken. Zoekt communicatieve knappe kop met voortplantingsdrang, zelfspot en ambitie. Sexappeal, werkster, zorgzaamheid en geld geen bezwaar."

Ik heb hem gezocht; in kroegen, op festivals en verjaardagsfeestjes. Zonder resultaat. Na een aantal foute blind-dates, speeddates, blauwtjes en afknappers, kreeg ik het advies om vooral niét te zoeken naar die man. Dat hielp niet. Geloof me, ik zou ook het liefst willen dat die prins op een dag in de zeer nabije toekomst gewoon voor mijn deur stond en zei: hallo hier ben ik dan! Maar mijn postbode is een kalende dikke man van in de 50. Dus grijp je als single naar het medium van deze tijd. Dating-sites zijn voor losers. En ik ben zo’n loser.

Het eerste wat opvalt op deze sites zijn de wervende advertenties van potentiële partners. Hun schriftelijke etalages zijn volgestouwd met onbetrouwbare reclameteksten. Het wemelt er van de rasoptimisten met half volle glazen, gevoel voor humor, maar ook een serieuze kant en met wie het altijd gezellig is. Ze zijn stuk voor stuk lief, stoer, spontaan, flexibel, romantisch, avontuurlijk en gek op terrasjes, goede gesprekken en strandwandelingen. Ik moet de eerste man nog tegen komen die dat allemaal waar kan maken! En zo weet ik natuurlijk nog steeds niet wat voor vlees ik écht in de kuip heb. Zoals deze:
Man, 39 jr, amper mee gereden, z.g.a.n., houdt van loungen, chillen en uitgaan. Vrij vertaald: Hij is impotent, hij hangt liever werkeloos op de bank met een joint dan zijn handen uit de mouwen te steken en laat zich het liefst elke avond vollopen in de kroeg.

Been there, done that! En wat zoekt hij?
Knappe jonge vrouw, geen zeurtype, geen prinsesjesgedrag, zorgzaam, sexy, niet jaloers, weet enkel hoe ze ochtendhumeur schrijft, staat stevig in haar pumps en heeft vooral geen bevestiging nodig.
Klinkt niet als mij. Klinkt als geen enkele vrouw overigens.

Ik vond er één die zichzelf als volgt omschreef: huismus met rollator en straatvrees, hartklachten en suikerpatiënt. Alcoholist en kettingroker maar geniet met volle teugen!


Ik had zijn eerlijkheid graag geprezen. Maar ik heb het vermoeden dat hij het loodje al heeft gelegd aangezien hij in maart 2007 de site voor het laatst bezocht.

Ik kijk nog even verder. En als ik hem dan eindelijk in de ogen kan kijken is het eerste wat ik doe hem de huid vol schelden: waar heb jij verdomme al die tijd uitgehangen???

Geen opmerkingen:

Een reactie posten